Personalny kickboxing / K-1

Co to kettle?
Warto wiedzieć
Dla kogo kettle?
Korzyści z treningu
Ćwiczenia
  • Kettlebells (z ros. girya),  to tradycyjny rosyjski  przyrząd do ćwiczeń o niecentralnie położonym środku ciężkości. Używany jest przez rosyjskie i amerykańskie służby specjalne i policję. To żeliwny odważnik o kształcie kuli armatniej z uchwytem umieszczonym na wierzchu. Kettlebells to coś więcej niż chwilowa moda i przekonuje się o tym każdy, kto choć raz w życiu spróbuje treningu z nimi.
  • Kettlebells w swoim praktycznym zastosowaniu potwierdza teorię, że najlepsze i najskuteczniejsze są proste metody i rozwiązania. Odważnikami można trenować praktycznie wszędzie, co jest dużą wygodą dla tych, którzy dysponują małą ilością czasu oraz miejsca. Trenując nawet 15 minut 3 razy w tygodniu dają widoczne efekty w stosunkowo krótkim czasie. Znane niegdyś tylko z zajęć sprawnościowych w wojsku, dziś stały się ulubionym przyrządem treningowym w wielu dyscyplinach sportu, fitnessie, rekreacji czy rehabilitacji. Kettlebells mają przesunięty środek ciężkości, co powoduje, że jego masa ma ciągły nacisk na mięśnie przedramienia zwiększając ich siłę oraz wytrzymałość. Trening z odważnikami wymaga nie tylko balansu i koordynacji podczas ćwiczeń, ale również zaangażowania dużej ilości mięśni całego ciała. Im więcej pracujących mięśni w danym ćwiczeniu tym więcej kalorii jest spalane do produkcji energii. Stosując większe ciężary podczas treningu odczuwa się szybkie przyrosty siły funkcjonalnej.
  • Dla wszystkich osób, które poszukują efektywnego jednocześnie ekstremalnego programu treningowego. Niezależnie od tego czy chcesz zbudować mięśnie, poprawić kondycję, wzmocnić ciało, spalić tkankę tłuszczową, poprawić dynamikę czy aktywnie spędzać czas dla zdrowia, Kettlebell oferuje Ci to wszystko w pakiecie. Wśród ćwiczących cieszy się rosnącą popularnością ze względu na swoją funkcjonalność, szybkie rezultaty treningowe i atrakcyjność formy ruchowej. Najchętniej sięgają po nie:

    • osoby uprawiające sporty i sztuki walki,
    • elitarne jednostki wojskowe, Straż Pożarna oraz Policja,
    • osoby uprawiające sporty siłowe,
    • osoby uprawiające fitness,
    • wszystkie inne osoby, nie mające przeciwwskazań zdrowotnych, które dbają o tężyznę fizyczną,
    • kobiety i dziewczęta pragnące w krótkim czasie uzyskać silną zarazem smukłą sylwetkę.
    • żelazna kondycja i wytrzymałość,
    • ciało uczy się pracować jako jedna całość,
    • angażują wiele partii mięśni podczas wykonywania każdego ćwiczenia,
    • zwiększanie siły bez konieczności zwiększania masy mięśniowej,
    • widoczne rezultaty mimo krótkotrwałego ale systematycznego treningu,
    • stymulacja różnych systemów produkcji energii: aerobowych i anaerobowych,
    • poprawa mobilności i zakresu ruchowego stawów,
    • wzrost odporności na urazy,
    • usprawnia funkcjonowanie ciała.
  • Zobacz więcej – relacja ze szkolenia >>

    1. Martwy ciąg – podnoszenie stojącego odważnika do wyprostowania tułowia.
    2. Swing (wymach, ćwiczenie balistyczne) –  stojąc w rozkroku wymach odważnikiem trzymanym jednorącz/oburącz do wyprostowania tułowia.
    3. Snacz (rwanie) – trzymając odważnika jedną ręką (wyprostowana), zarzucamy go nad głowę.
    4. Clean (narzut) – zarzut odważnika na przedramię w pozycji stojącej.
    5. Military Press (wyciskanie żołnierskie )– stojąc, wyciskanie odważnika nad głowę.
    6. Goblin Squat (przysiad) - przysiad z odważnika trzymanym oburącz przed sobą.
    7. Turkish Get Up (tureckie wstawanie) – podnoszenie odważnika wstając z leżenia na plecach.

    Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi wziąć udział, a zrozumiem” - Konfucjusz